Transmissió o retransmissió?


Després de segles de no passar pel blog, m’he decidit a tornar a escriure. Tot arrel del post “Que bello es formar“, del blog “Formación y Talento“. En concret em va fer reflexionar sobretot la frase “Transmitir y no “retransmitir”: eso es lo que siempre he intentado cuando he asumido el rol de professor.“, i més ara que a nivell d’universitat (almenys a la Facultat de Turisme de la UdG) s’ha canviat al Pla Bologna, on canvi de manera considerable la metodologia d’ensenyament passant de les classes magistrals i la seva posterior memorització a unes classes més participatives i on es prima el treball abans-durant-després de la classe.

És evident que quan es fa formació el que en certa manera es fa és “retransmetre” una informació que el professor ha processat i que, de fet, l’alumne podria haver aconseguit de fonts diverses (enciclopèdia, llibres, Internet,…), però també cal “transmetre” una part d’intangible que està vinculada al coneixement que el professor (transmissor) té i que aporta de valor afegit a l’alumne. És important el fet de relacionar els continguts que es traspassen a l’alumne amb l’entorn i els objectius fixats, i oferir-los en el codi que aquest està preparat a rebre.

Tot i que és quelcom de lògica, i que sembla senzill de fer, penso que no ho és tant. És complicat (i de seguida es veu en les cares dels alumnes) moltes vegades trobar el to i els mecanismes per a “transmetre” i no només “retransmetre”.

Bé, segurament ni jo m’acabo d’entendre, però almenys aquesta reflexió ha servit per a tornar al blog… a veure si hi ha continuïtat ara.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en universitat i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Transmissió o retransmissió?

  1. Hola Jordi,

    Doncs jo si que t’acabo d’entendre. Bolonya suposa un pas endavant el molts aspectes (probablement). Hi ha però una altra tasca interessant a tenir en compte: la pedagogia que aplica cada professor. Quants professors/es que hem trobat i em dit: llàstima que no té estil pedagògic perquè és molt bo,…
    Doncsw potser hauriem de pensar en anar introduint als professors una assignatura de “Com ser pedagog i treure profit als alumnes?,…

    Ja en parlarem quan ens veime, oks?

    Força els Oriols (tú ja m’entens)

  2. jordicasassayas ha dit:

    Hola Oriol,

    totalment d’acord. La capacitat per a “seduir”, de fer arribar el missatge és importantíssima. Segur que tenim temps de parlar-ne en el món no virtual..

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

w

S'està connectant a %s